tisdag 5 september 2017

Utvecklingssamtal

  • Välkommen till ditt barns utvecklingssamtal agenda
Varje termin har vi utvecklingssamtal. Samtalet handlar om social utveckling och kunskapsutveckling
Exempel på saker vi pratar om är: 


  • Vad jag lärt mig under terminen.
  • Hur arbetet med överenskommelsen från förra terminen har gått.
  • Mina viktigaste utvecklingsområden
Som avslutning kommer vi överens om vad som är viktigast att fokusera på under kommande period.

  • Eleven förbereder sig i skolan och hemma på att leda samtalet och fundera över sitt eget lärande. 

  • Vårdnadshavarna förbereder sig genom att prata med sitt barn och fundera om det är något som behöver lyftas under samtalet. 

  • Samtalet är ett trepartssamtal som eleven leder med hjälp av en dagordning. Samtalet är både tillbakablickande och framåtsyftande. Under samtalet diskuterar vi tillsammans och kommer överens om hur elevens fortsatta lärande ska stödjas och stimuleras. Vad kan eleven, vårdnadshavare och skolan bidra med och ta ansvar för?

  • Minnesanteckningar förs av läraren under samtalet.

Till slut vill jag passa på att tacka er alla föräldrar som kom till föräldramötet.
Vill påminna om att läxorna delas ut på tisdagar och lämnas in på fredagar. För dig som vill ha helgen går det bra, men då måste du absolut lämna in läxan på måndag.

Glöm inte att anmäla er via elevlicensen i matteboken till klassrums koden som är: CKV-MQ


(Har du glömt vilken tid vi bokade utvecklingssamtal eller vilken dag det var? Ingen fara emaila mig på sairah.hasan@edu.sigtuna.se så emailar jag tiden och datum till dig)

Vänligen
Fröken Sairah


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NYTT OM SPECIALKOST OCH VEGETARISKT MAT/HALAL MAT

NYA BESTÄMMELSER FÖR ELEVER SOM BEHÖVER SPECIALKOST OCH FÖR DIG  SOM ÄTER VEGETARISKT ELLER HALAL Från och med höstterminen 2018 komm...